Isnin, 14 Jun 2010

nk bAgITaU...

salam....

sape suka makan pedas angkat tangan..hehehe..
aku duk baca MAJALAH RAPI ni..so nk bg info skit2 apa yg aku baca..



murid2 cuba teka gmbr dia ats gmbar ape?cili?eh pandainya...anok sapo nih ek?hehehehe..
kat majalah ni bgtau sesape yg nk menurunkan berat badan boleh makan makanan yg pedas.yela logik gak r bile makan makanan yg pedas,ada cili byk so kite ngan otomatiknya akan makan dgn kadar yg sedikit.betul3...

korang tensen? makanan lah coklat..sb coklat ni boleh merangsang hormon endorfin & ada serotonin yg leh buat kita rasa selesa,buat kite gumbira & mengurangkan tekanan..tapi jangan berlebihan la kan..karang xjadi lak diet...


info ni aku baca kt sekolah td..sesape yg nak berat badan ideal kena cukup tdo tau..jangan berjaga malam,sebab kalau berjaga kompem lapor..aku mmg xleh berjaga,klu berjaga mmg akan wat megi..kang kalau perut lapor xleh tdo nyer.mmg betul kajian tuh...huhhuhu..so kena cukup tdo & tdo jangan lewat2 k.



korang sunburn muka???

korang mik seuncang teh chamomile pas tu letak dlm peti ais dalam 1/2jam pastu tekapkan kt kulit yg terbakar tadi..kompem nyaman jek rase..aku nk try wat lah..sb menurut Dr Ann Walker, teh chamomile ni ada agen anti radang yg baik utk kulit terbakar..



7 ulasan:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ berkata...

mase makan cili tu kan kite akan berpeluh sebab panas dan pedas..tu salah satu cara macammana lemak tu dibakar...huhu

Bintun Sazali berkata...

Like this!...:)

tapi..info tang cili tuh...asenye tak berkesan terhadap sy..hahah..:p

makin pedas,makin tambah nasik!!...;p

Ed Zahid berkata...

kalau mkn pedas..lg byk sy mkn =_='


Free photography ebook download

En iLham berkata...

wah
bagus entry kamu.hehe
memang suke gile makan coklat tau.
dalam peti ais mesti kene ade coklat punyer
hehe

singgah pula ke
::: KAU ILHAMKU :::
PRIVASI'

zawani jussoh berkata...

cik aida comei:betul3
en.zahid: huhuhu..sy pun suka tp..klu pedas sgt sy nangis..hehehe
bintun sazali:hehehe..no komen..
en.ilham:samala kite..sy da singgah.nice blog

Bert berkata...

makanan apa yg kalo kita makan bole jadi taff mcm aaron aziz??

zawani jussoh berkata...

bert ko makan ayam banyak2..kompem taff..hehehe

Catat Ulasan