Ahad, 11 Julai 2010

cAri bILik sEwa...

salam.....

waaaa...sudah lama aku tidak berblogging...bz mengalahkan perdana menteri..huhuhu..aku kat lembah jaya ampang nih...mencari bilik sewa..setengah hari beb mencari bilik nk sewa..satu pun xjumpa..bohong r aku ckp xde..ada tp tuan rumah ada sekali..ngan suami lak masalahnya...adoi..gile ape..mmg cari penyakitla tuh kan..xrela aku..kang byk benda leh jd..huh xrela mak nyah nk pikir benda2 yg akan terjadi..kang xpasal2 jd puan si polan, bukannyan pn. choas lak..xrela..xrela...

masa g pusing2 ngan inchik tunang td, menengok rumah2 flat kt area lembah jaya, bukit belacan, ampang indah ni..aku meremang bulu roma..bukan apa..sampah sarap YA ALLAH..merata-rata..aku xtaula apa keja alam flora n keja majlis perbandaran ampang ni buat..silap lak td xmik gambar..memang kotor,sampah bertimbun2.aku xtaula mcmne mentaliti derang yg tinggal kt situ..opps...sowi ek pada blogger yg duk di kawasan yg aku cakap tadi..tapi kenyataanla..terpaksa terus terang...

lagi lak area ni ramai gle orang asing.indon,filipina,myammar..almost kedai runcit semua yang diaorang punya..pelik lak aku nmpk pemandangan kat sni..aku rasa mcm aku menumpang kt negara sendiri. ada 1 rumah yg aku tanya tu dia orang indon kot, leh dia ty aku, aku ni org mana..nape beb,muka aku ni ada muka bangla ke?aku taula aku xberapa nk putih beb...huhuhu...gla tgk bilik yg dia ckp ada tuh..dahla sewa 2ratas, pas tu duk lak ngan suami isteri bangsa indon..huh memang tak la akan kududuki rumah tu..karang org duk wat ehem..ehem..aku lak yg xley tdo..pas tu perangai depa ni xtau r cmne...aku xnk pikirla..aku xrela..

em so keputusannya aku terpaksa r duk putrajaya lagi..keja lg ngan bos yg aku xsuka tuh..tpaksala menghepi2kan diri bekerja di syarikat yang akan memusnahkan impian aku sb sehingga ke saat ini gaji aku yg bulan lepas xdbayar lg..huhuhu

1 ulasan:

oyster lew berkata...

assalammualaikum!!!

Kalo nak cari bilik sewa!

Bolehlah guna


cari bilik sewa
room for rent

Catat Ulasan