Rabu, 14 Julai 2010

aku suka Razali Hussin....so ensem.....

salam....

hehehe...terober rajin ler pulok ptg ni almaklumlah jobless lor nih..em mlm mggu lepas aku g nengok teater uda & dara..1st time der tgk teater...rasa teramat jakun bile pelakon pujaan hatiku si razali hussin ada depan mata..hehehe..si misha lak alahai comel jek..penuh perasaan cek mek tu bawa watak dara...mmg best giler ah..walaupun tiket free tapi duk depan..hehehe..tq bery much to my bos my inchik tunang yg bg tiket free nih..dapat aku merasa nengok teater..huhuhu

ni sinopsis sal uda & dara:



Muzikal Uda dan Dara adalah sebuah kisah cinta tragis. Seorang anak tani bernama UDA dilamun cinta dengan seorang gadis kesayangan kampungnya yang bernama Dara dari sebuah keluarga berada.
Suasana hidup di kampong aman, penuh dengan adat dan budaya Melayu yang santun bagaimanapun bertukar rupa menjadi genting apabila isu darjat, kuasa dan kasta dipertikaikan oleh mereka yang berada, berpangkat dan berdarjat.
Huru-hara dan perang berbelas. Semuanya tercetus gara-gara cinta murni dua sejoli yang tidak direstui oleh sesetengah pihak.
Kesudahannya menyayat hati, membuka mata dan minda khalayak penonton tentang isu adat, kuasa, kasta dan darjat. Adakah isu ini akan berlarutan atau dapat dileraikan? Saksikan kemuncaknya sebuah kisah kontroversi yang tak lapuk dek zaman.

2 ulasan:

diraja22 berkata...

cite Dato' Rahim Razali mmg best..

zawani jussoh berkata...

yup sy setuju..& his so friendly..jumpa hari tu senyum jek..

Catat Ulasan